مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

تویوتا نیز مانند دیگر کمپانی تولید خود را در روسیه متوقف کرد!

تویوتا نیز مانند دیگر کمپانی تولید خود را در روسیه متوقف کرد!اخبار خودرو از خارج | اقدامات خودروسازان علیه روسیه | توقف تولیدات تویوتا در روسیه 

تویوتا نیز مانند دیگر کمپانی تولید خود را در روسیه متوقف کرد!اخبار خودرو از خارج | اقدامات خودروسازان علیه روسیه | توقف تولیدات تویوتا در روسیه 

با گزارشی دیگر از اخبار خودرو از خارج این بار از سری اقدامات خودروسازان علیه روسیه گزارش خواهیم داد که شرکت تویوتا اعلام کرده است و توقف تولیدات تویوتا در روسیه را اعمال کرده و به خاطر وضعیت بحرانی که در این شرایط به وجود آمده است فعلا تمامی فعالیت های خود را به حالت تعلیق در آورده است.

بیانیه تویوتا در مورد تولیدات داخلی روسیه و واردات خودرو

تویوتا نیز مانند همه افراد در سراسر جهان، تحولات جاری در اوکراین را با نگرانی شدید برای امنیت مردم اوکراین دنبال می کند و امیدوار است که هر چه سریعتر به صلح بازگردد. به عنوان شرکتی که در اوکراین و روسیه فعالیت می کند، اولویت ما در مقابله با این بحران، اطمینان از ایمنی همه اعضای تیم، کارکنان فروش و شرکای زنجیره تامین است. ما همچنین تحولات جهانی را زیر نظر داریم و در صورت لزوم تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

وضعیت تجاری عملیات اروپایی تویوتا به شرح زیر است:

تویوتا در اوکراین (عملیات فروش و پس از فروش؛ ۳۷ مکان برای فروش) از ۲۴ فوریه تمام فعالیت های خود را متوقف کرده است.
تویوتا در روسیه (عملیات فروش و پس از فروش؛ ۱۶۸ مکان فروش؛ و یک کارخانه در سنت پترزبورگ که مدل‌های RAV4 و کمری را عمدتاً برای بازار روسیه تولید می‌کند): تویوتا موتور روسیه تولید را در کارخانه خود در سنت پترزبورگ از ۴ مارس متوقف خواهد کرد. واردات خودرو تا اطلاع ثانوی به دلیل اختلال در زنجیره تامین نیز متوقف شده است. سایر عملیات های تولید و فروش در بقیه اروپا تحت تأثیر قرار نمی گیرند. چگونه جنگ روسیه با اوکراین بر صنعت خودرو تأثیر می گذارد؟!

مطالعه بیشتر  خودروسازان خارجی | داچیا جوگر جدید 2022 در 3 سپتامبر معرفی می شود!

همچنین یکی دیگر از کمپانی ها؛ فولکس واگن و تویوتا به دلیل درگیری در اوکراین، تولید خودرو در روسیه را متوقف کردند.

تویوتا با اشاره به “اختلال در زنجیره تامین” مربوط به تهاجم روسیه به اوکراین، فعالیت در تنها کارخانه خود در روسیه را تعلیق کرد و حمل وسایل نقلیه به این کشور را متوقف کرد. فورد به نشانه اعتراض، فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد!

این خودروساز همچنین گفته است که کارخانه آن در سن پترزبورگ سال گذشته حدود ۸۰۰۰۰ دستگاه خودرو تولید کرد که بیشتر برای بازار روسیه بود و تنها بخشی از ۱۰٫۵ میلیون خودروی گروه ژاپنی در سراسر جهان را نشان می دهد.

سخنگوی تویوتا گفت که کارخانه سنت پترزبورگ حدود ۲۶۰۰ کارمند دارد و تایید کرد که این قطعی مربوط به درگیری است. تویوتا هیچ کارخانه ای در اوکراین ندارد، اما گفت که عملیات فروش در این کشور از ۲۴ فوریه به حالت تعلیق درآمده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

با شیوع کرونا، نقطۀ اوج مصرف خودرو پشت سر گذاشته شد؟

سجاد ناجی

اخبار خارجی خودرو: معرفی نسخه جدید کیا اسپورتیج

mortazavi

آیا محدودیت های تامین قطعات خودروها حل شده است!

mortazavi

نظر دهید.