مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

کمک به کاهش آلودگی هوا با فناوری جدید آئودی

تازه ترین خبرهای خودرویی | کمک به کاهش آلودگی هوا با فناوری جدید آئودی سیستم بسیار موثر جذب کربن که توسط آئودی تولید شده است می تواند میلیون ها تن CO2 جذب

تازه ترین خبرهای خودرویی | کمک به کاهش آلودگی هوا با فناوری جدید آئودی

سیستم بسیار موثر جذب کربن که توسط آئودی تولید شده است می تواند میلیون ها تن CO2 جذب کند و می تواند به یک راه حل اصلی برای تغییرات آب و هوایی تبدیل شود. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که روزی برسد ما از هوای طبیعی که تنفس می کنیم یک تهدید جدی را برای خود و محیط زیستمان داشته باشیم، طبیعتا با افزایش ماشین ها و کارخانجات تصور ما از یک هوای پاک بهم ریخته است، اما خودروسازان مطرح دنیا همیشه به دنبال بهترین راه حل ها هستند تا افراد بتوانند هم محیط زیستی و هوای پاکی را ارائه دهند و هم اینکه صنعت حمل و نقل را بهتر از قبل وارد بازار کنند.

شرکت خودروسازی آئودی به یک فناوری جدید دست پیدا کرده است که به آن جذب مستقیم هوا (DAC) می‌گویند، فناوری‌ای که امروزه در حال اجراست و در تئوری می‌تواند تغییری در گرمایش جهانی ایجاد کند. آئودی با شرکت اتریشی فناوری سبز Krajete برای توسعه مشترک سیستم های DAC همکاری می کند. کارخانه ای که اخیراً در اتریش تأسیس شده است بر اساس یک ماده فیلتر معدنی است که می تواند نسبت بالایی از مولکول های CO2 را جذب کند. سپس در فرآیند زیر از نظر شیمیایی جذب می شوند و هوای فیلتر شده بدون CO2 به اتمسفر باز می گردد.

جذب به معنای مولکول‌ها یا اتم‌هایی است که روی یک سطح رسوب می‌کنند، در حالی که جذب به معنای دیگر این است که یک ماده خیس می‌شود تا بخشی از جسم یا مایع دیگری را تشکیل دهد، مانند آب که توسط یک اسفنج جذب می‌شود.

مطالعه بیشتر  لوکس ترین خودروهای پلیس در دنیا

در فرآیندی که توسط آئودی و کراجته توسعه می‌یابد، شرایط دما و فشار مورد نیاز برای جمع‌آوری (جذب) و حذف (جذب) یکسان است، که معمولاً اینطور نیست. در نتیجه، CO2 بیشتری را می توان در هر بازه زمانی معینی حذف کرد.

همانند سایر روش ها، این فرآیند مقداری انرژی مصرف می کند که در این مورد توسط یک سیستم فتوولتائیک در محل تامین می شود. با نگاهی به تصویر وسیع‌تر، جذب CO2 رقیق‌شده محیط از هوا انرژی‌برتر از به دام انداختن آن از یک منبع متمرکز است، مانند دودکش‌های صنعتی که اگزوز را از یک کوره بیرون می‌زند.

در عین حال، جذب CO2 اتمسفر به مکان آن بستگی ندارد، بنابراین گیاهان را می توان با بهترین دسترسی به انرژی پایدار، مانند آب و هوای آفتابی تر برای خورشید، یا نزدیک به منابع انرژی آبی یا حرارتی، قرار داد.

در تازه ترین خبرهای خودرویی و به گفته آژانس بین المللی انرژی، امروزه ۱۸ نیروگاه DAC در اروپا، ایالات متحده و کانادا فعال هستند که سالانه حدود ۱۰۰۰۰ تن CO2 جذب می کنند. یک کارخانه واحد در مرحله توسعه پیشرفته در ایالات متحده است که ۱ میلیون تن (۱۰۰۰۰۰۰ تن) در سال را جذب می کند. این آژانس می گوید انتشار صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ به ۶۰ برابر آن نیاز دارد، اما چنین رقمی دور از دسترس نیست.

مقادیر متوسطی که امروزه به دست می‌آیند اغلب برای چیزهایی مانند نوشابه‌های گازدار استفاده می‌شود و تنها دو گیاه از ۱۸ گیاه CO2 جذب شده را در سازندهای زمین‌شناسی ذخیره می‌کنند. یازده نیروگاه دیگر در حال انجام است و اگر همه به نتیجه برسند، کل DAC تا سال ۲۰۳۰ به ۵٫۵ میلیون تن خواهد رسید.

مطالعه بیشتر  تصاویر لو رفته از مرسدس AMG A45 مدل 2022

یکی از آنها پروژه Storga Dreamcatcher است که شامل یک کارخانه در مقیاس بزرگ در بریتانیا می شود که می تواند سالانه بین ۵۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ تن CO2 را جذب کند و آن را در دریا در سازندهای زمین شناسی عمیق ذخیره کند. CO2 جذب شده نیز به عنوان یک ماده خام مفید در نظر گرفته می شود، و هنگامی که با هیدروژن ترکیب می شود برای ساخت سوخت های مصنوعی بدون کربن استفاده می شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها

mortazavi

خبر خودرو: نیمه کامیون تسلا از راه نرسیده خرابی به بار آورد!

mortazavi

تازه های خودرو | ۱۰ خودروی برقی با بُرد طولانی

mortazavi

نظر دهید.