مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

بازگشت پژو به امریکا منتفی و آلفارومئو جایگزین شد

استلانتیس رسماً اعلام کرده است که پژو وارد بازار آمریکا نخواهد شد و برنامهٔ بازگشتی که برای این برند فرانسوی در نظر گرفته شده بود لغو شده است.

البته از زمانی که اوایل سال جاری ادغام استلانتیس نهایی شد، حدسیاتی در مورد این برنامه مطرح شده بود اما حالا در پی انتصاب (لری دومینیک) به‌عنوان رئیس آلفارومئو برای آمریکای شمالی، خبر لغو بازگشت پژو به آمریکا رسماً از سوی استلانتیس اعلام شده است.

دومینیک پیش‌ازاین مسئولیت برنامه‌ریزی بازگشت پژو به بازار ایالات‌متحده را بر عهده داشت و حالا روی ارتقاء جایگاه آلفارومئو در بازار این کشور تمرکز خواهد کرد. سخنگوی استلانتیس دراین‌باره گفته است:

زمینهٔ جدید استلانتیس با حضور پررنگ در بازار ایالات‌متحده ما را به سمت تمرکز روی برندهای حاضر در این بازار سوق می‌دهد. به همین دلیل، لری آلفارومئو را در این بازار توسعه خواهد داد

بازگشت پژو به امریکا منتفی و آلفارومئو جایگزین شد | لغو برنامه ارتقا پژو در امریکا | تمرکز برای ارتقا آلفارومئو در آمریکا
بازگشت پژو به امریکا منتفی و آلفارومئو جایگزین شد | لغو برنامه ارتقا پژو در امریکا | تمرکز برای ارتقا آلفارومئو در آمریکا

گروه PSA پیش از ادغام با FCA قصد داشت پژو را به بازار آمریکا بازگرداند تا محدودهٔ فعالیت آن از بازار اروپا که فروش راکدی داشت گسترش پیدا کند؛ اما پس از ادغام با FCA، استلانتیس حالا حضور پررنگی در بازار ایالات‌متحده دارد.

در همین حال، آلفارومئو در آمریکا با مشکلاتی مواجه شده است زیرا با وجود عرضهٔ خودروهای تحسین‌شدهٔ جولیا و استلویو، فروش چندان بالایی نداشته است.

البته این برند ایتالیایی سال گذشته در بازار آمریکا افزایش فروش را تجربه کرده است. هرچند این افزایش فقط کمی بیشتر از یک درصد بوده اما در بازاری رخ داده که مجموعاً ۱۵ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد لغو برنامهٔ بازگشت پژو به آمریکا برای کرایسلر هم خبر خوبی باشد زیرا در گزارش‌های قبلی گفته شده که استلانتیس می‌خواهد این برند اصیل آمریکایی را به شکوه سابق خود بازگرداند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  فراخوان 12000 دستگاه Rivian R1S، R1T به دلیل سفت شدن فرمان

مطالب مرتبط

ورود خودروی لینک اند کو ۰۸ Lynk&Co تا سال ۲۰۲۴

mortazavi

خبر خودرو روز | خودروسازی تویوتا بزرگترین کمپانی در سال ۲۰۲۱

mortazavi

سریع ترین راننده زن جهان کشته شد

Sajjad Amanian

نظر دهید.