مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

ایلان ماسک: قرارداد توئیتر به طور موقت متوقف شده است!

ایلان ماسک: قرارداد توئیتر به طور موقت متوقف شده است!

در جدیدترین حواشی که از خودروسازان برتر دنیا رسانه ای شده این است که ایلان ماسک گفته است قرارداد توئیتر به طور موقت بسته شده و این به خاطر جزئیات در مورد حساب های جعلی است که این قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری را متوقف کرده است. در روز جمعه که این خودروساز خارجی صحبت هایی را ارائه کرد، گفت: که قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری او برای شرکت توییتر به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است و دلیل آن جزئیات در حال انتظار در مورد حساب های جعلی است.

ماسک در توییتی گفت: «تویتر به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است تا جزئیاتی که از محاسبه این که حساب‌های جعلی در واقع کمتر از ۵ درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند، را مورد بررسی قرار دهد.»

سهام توییتر در ابتدا بیش از ۲۰ درصد در معاملات قبل از بازار کاهش یافت، اما پس از اینکه ماسک، مدیر عامل تسلا، دومین توییتی را ارسال کرد و گفت که به این معامله متعهد است، آنها تا حدودی جایگاه خود را به دست آوردند. سهام اوایل روز جمعه ۱۱ درصد کاهش داشت.

ماسک تصمیم گرفت در ۲۵ آوریل با خرید توییتر موافقت کند تا از بررسی دقیق خود چشم پوشی کند تا شرکت مستقر در سانفرانسیسکو را  با بهترین پیشنهاد با مبلغ ۵۴٫۲۰ دلاری را برای هر سهم بپذیرد.

فاصله بین قیمت پیشنهادی و ارزش سهام توییتر در روزهای اخیر افزایش یافته بود که نشان دهنده احتمال کمتر از ۵۰ درصدی برای تکمیل است، زیرا سرمایه گذاران حدس می زدند که رکود باعث می شود که ایلان ماسک به دنیال این باشد که قیمت پایین تر بیاید.

مطالعه بیشتر  ادغام مجدد رنو و نیسان

اکانت های اسپم یا جعلی برای دستکاری یا افزایش مصنوعی فعالیت در سرویس هایی مانند توییتر طراحی شده اند که در این بین برخی از آنها صرفا برای بهبود نتایج کاری و تجاری خود اکانت را ساخته اند و برخی دیگر نیز برای محبوب شدن در این اپ اقدام به ساخت اکانت کرده اند.

بر اساس پرونده‌های نظارتی توییتر، تعداد تخمینی اکانت‌های اسپم در سایت میکروبلاگینگ از سال ۲۰۱۳ تا کنون زیر ۵ درصد ثابت مانده است، و به همین دلیل برخی از تحلیلگران را کنجکاو کرده تا این سوال را مطرح کنند که چرا ایلان ماسک اکنون آن را افزایش می‌دهد. احتمالا به این خاطر است که ایلان قبلا این رقم را دیده است اما حساسیت الان او به خاطر کاهش قیمت است. حتما بخوانید: ادعای ایلان ماسک برای خودرویی بدون پدال و فرمان تا ۲۰۲۴!

در همین حال، سهام تسلا در معاملات اواسط صبح جمعه ۶ درصد افزایش یافت. از زمانی که ماسک در ۴ آوریل سهام خود را در توییتر فاش کرد، این سهام حدود یک چهارم ارزش خود را از دست داده اند، زیرا این نگرانی وجود دارد که او به عنوان مدیر اجرایی تسلا حواسش پرت شود و ممکن است مجبور شود سهام بیشتری تسلا را برای تامین مالی این معامله بفروشد.

ماسک به صورت قراردادی موظف است در صورت تکمیل نشدن قرارداد، ۱ میلیارد دلار هزینه به توییتر بپردازد، و به نظر می‌رسد که نوع بندهای موجود در قرارداد باعث شوند که توئیتر از ایلان ماسک بخواهد خسارت را بپردازد. اما در مقابل نیز گفته شده که بندی در قرارداد وجود دارد تا ایلان ماسک مجبور باشد این معامله را بپذیرد. اما ماسک در اینباره نیز گفته که اگر توئیتر را بپذیرد تمامی اکانت هایی که اسپم هستند نیز از بین خواهند رفت، ضمن اینکه قرار است برخی قوانین برای توئیتر اعمال شود که برای برخی از سرویس هایی که تبلیغات زیادی انجام می دهند را کمی محدود کرده و یک فعالیت عمومی برای تمامی افراد اعلام کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

نسخه جدید رادفورد Radford Type 62-2 Pikes Peak

mortazavi

پورشه ویژن گرن توریسمو ۲۰۲۱ از بازی های کامپیوتری تا دنیای واقعی!

mortazavi

تغییر قیمت خودرو تسلا مدل S و مدل X 2023

mortazavi

نظر دهید.