مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

استلانتیس: ارزان تر نشدن خودروهای الکتریکی = سقوط بازار خودرو

استلانتیس: ارزان تر نشدن خودروهای الکتریکی = سقوط بازار خودرو و این این خودروساز قصد دارد تا سال 2030 هزینه های تولید خودروهای برقی را 40 درصد کاهش دهد

استلانتیس: ارزان تر نشدن خودروهای الکتریکی = سقوط بازار خودرو

خودروسازی بزرگ استلانتیس گفته است که اگر خودروهای الکتریکی ارزان تر نشود ممکن است سقوط بازار خودرو اتفاق بیفتد و این این خودروساز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ هزینه های تولید خودروهای برقی را ۴۰ درصد کاهش دهد. یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان اروپا، پس از توافقی برای کنار گذاشتن تدریجی موتورهای احتراقی، هشدار داد که بازار خودرو با شرایط بدی مواجه خواهد شد، مگر اینکه خودروهای برقی ارزان‌تر شوند.

Arnaud Deboeuf، مدیر ارشد تولید این کمپانی، روز چهارشنبه گفت که Stellantis قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ هزینه ساخت خودروهای الکتریکی را ۴۰ درصد کاهش دهد. همچنین تولید کنندگانی مانند: فیات، رام، جیپ و پژو نیز قصد دارند برخی از قطعات را در داخل تولید کند و همچنین تامین کنندگان را برای کاهش قیمت محصولات خود تحت فشار قرار دهد.

دبوف در کارخانه Tremery این شرکت در فرانسه گفت: اگر خودروهای الکتریکی ارزانتر نشوند، بازار سقوط خواهد کرد و این یک چالش بزرگ است.

استلانتیس در حال برنامه ریزی برای معرفی بیش از ۷۵ مدل تمام الکتریکی در این دهه است و حداقل برخی از کارخانه های خودروسازی فرانسوی خود را برای ساخت خودروهای برقی تغییر می دهد. در حالی که این شرکت هزینه های زیادی را برای عرضه هزینه می کند.

قیمت خودروهای برقی به سرعت در حال افزایش است. تسلا در این ماه قیمت‌ها را تا ۶۰۰۰ دلار برای هر خودرو افزایش داد، پس از افزایش‌های مشابه در اوایل سال جاری از سوی ریوین، هامر و فورد. جان لاولر، مدیر مالی فورد در کنفرانس سرمایه‌گذاران در اوایل این ماه گفت که افزایش هزینه‌های مواد خام باعث می‌شود برخی از مدل‌های باتری‌دار غیرسودآور شوند.

مطالعه بیشتر  مزدا RX آماده ورود به بازار خودروهای برقی در آینده

همچنین می توانید بخوانید از ترس بزرگ خودروساز معروف دنیا از رکود اقتصادی امریکا و تاثیرات آن بر روی کمپانی اش!

کشورهای اتحادیه اروپا در این هفته تلاش برای حذف انتشار کربن از خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۵ را تایید کردند. با توجه به اینکه قانونگذاران اتحادیه اروپا به نفع کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی در صنعت خودرو هستند، به احتمال زیاد اکثر تولیدکنندگان مجبور خواهند بود در مدت زمان زودتری به سمت تولید خودروهای برقی روی بیاورند.

کارلوس تاوارس، مدیر اجرایی، روز چهارشنبه گفت، در حالی که Stellantis از این تصمیم تبعیت خواهد کرد، به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران برای اینکه خودروسازان مواد خام کافی برای حمایت از این تغییر را داشته باشند، اهمیت نمی‌دهند.

تاوارس در جریان بازدید از کارخانه گفت که تقاضای بیشتر برای باتری‌های برقی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ است و این موضوع به نفع تولیدکنندگان آسیایی خواهد بود و تولید سلولی در غرب را به خطر می‌اندازد.

Stellantis در حال توسعه پنج کارخانه بزرگ باتری در سراسر آمریکای شمالی و اروپا برای تولید ۴۰۰ گیگاوات ساعت سلول تا سال ۲۰۳۰ است. وی افزود که این شرکت همچنین کاملا موافق خرید یک معدن برای تامین مواد خام است.

خودروسازی استلانتیس همچنین در نظر دارد تا چه حد ممکن است انرژی خود را برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در صورت اختلال در عرضه در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، تولید کند. تاوارس گفت: ما مناطق قابل توجهی داریم که می توانیم پنل های خورشیدی را در آنجا قرار دهیم.

طی صحبت های که شده بود، هدف به طور کلی این بود که چگونه خودروسازی استلانتیس می خواهد تغییراتی را در بعضی از کارخانه های موتور احتراقی و گیربکس های فرانسوی خود اعمال کند تا برای ساخت قطعات EV اقدامات بیشتری انجام دهد. علاوه براین، تاوارس هیچ تضمینی مبنی بر اینکه تمام کارخانه‌های اروپایی این انتقال را انجام خواهند داد، ارائه نکرد و گفت که این بستگی به این دارد که آیا کل بازار خودرو پایدار بماند یا خیر و این موضوع نیازمند این است که مشکل ارزان تر نشدن خودروهای الکتریکی با یک راه حل اساسی برطرف شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروسازان خارجی | چهار مدل خودروی برقی از لوتوس در راه است….

mortazavi

لو رفتن عکس های هیوندای النترا ۲۰۲۲

mortazavi

اصرار خودروسازان به تولید خودروهای برقی کوچک!

mortazavi

نظر دهید.