مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

ادعای ایلان ماسک برای خودرویی بدون پدال و فرمان تا ۲۰۲۴!

ادعای ایلان ماسک برای خودرویی بدون پدال و فرمان تا ۲۰۲۴!

ماسک ادعا می کند خودرویی بدون فرمان یا پدال در دو سال آینده تولید انبوه را آغاز خواهد کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. او قبلاً ۲۰۲۰ را هدف قرار داده بود. ایلان ماسک در تشریح درآمد سه ماهه اول تسلا ادعا کرد که رباتاکسی فاقد فرمان یا پدال تا سال ۲۰۲۴ تولید حجمی را آغاز خواهد کرد. به گفته ماسک هدف اصلی این است که افراد بتوانند با خودروهای Robotaxi هزینه های کمتری را بپردازند و حتی بهتر از اتوبوس عمومی و مترو باشند. این خودروساز خارجی در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که رباتاکسی در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد، که واضح است که هرگز اتفاق نیفتاد. در ادامه گزارش اخبار خودروهای جهان به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

ایلان ماسک با ادعای جسورانه دیگری بازگشته است. مدیر عامل تسلا چهارشنبه شب در جلسه ای برای بررسی درآمد سه ماهه اول تسلا، ادعا کرد که: تسلا تولید انبوه “روباتاکسی” را تا سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد. به گفته او، این وسیله نقلیه به فرمان یا پدال مجهز نخواهد بود و در عوض با استفاده از نرم‌افزار Full Self-Driving تسلا که هنوز در مرحله آزمایش بتا است، رانندگی می‌کند.

ماسک گفت که هدف رباتاکسی دستیابی به کمترین هزینه در هر مایل برای یک وسیله نقلیه تاکسی مانند است و ادعا کرد که تسلا برنامه ریزی می کند که یک سواری با روباتاکسی خود کمتر از کرایه اتوبوس عمومی یا مترو داشته باشد. ماسک در مورد اینکه آیا رباتاکسی برای عموم به فروش می رسد یا توسط تسلا برای خدمات حمل و نقل اختصاصی استفاده می شود، اظهار نظر نمی کند. ماسک اشاره کرد که یک رویداد در مورد این محصول در سال آینده بسیاری از موارد را روشن خواهد کرد. ماسک در افتتاحیه کارخانه اوایل این ماه در آستین تگزاس گفت که رباتاکسی “طرحی کاملاً آینده نگرانه به نظر می رسد” و این نشان می دهد که بر اساس هیچ یک از پیشنهادات فعلی تسلا نخواهد بود. خبر دیگری بخوانید: تویوتا سوپرا به خاطر طرفدارانش گیربکس دستی را انتخاب می کند!

مطالعه بیشتر  بازگشت قدرتمندانه تویوتا کروان بعد از مدت ها به بازار خودرو

این اولین بار نیست که ماسک از ورود رباتاکسی تسلا خبر می دهد. در سال ۲۰۱۹، ماسک وعده داد که تاکسی های خودران در سال ۲۰۲۰ راه اندازی خواهد شد. در آوریل ۲۰۲۰، ماسک توییت کرد که اگرچه روباتاکسی در آن سال کاربردی خواهد بود، اما این اتفاق نیفتاد.

ضمن اینکه این خودروساز تا به اکنون دوبار این موضوع را مطرح کرده است و چنین اتفاقی نیز نیفتاده است؛ سیستم اتوپایلوت فعلی تسلا تنها سطح ۲ است، زیرا انسان همچنان باید بر رفتار خودرو نظارت داشته باشد و می‌تواند در هر زمانی کنترل را به دست بگیرد. هیچ وسیله نقلیه سطح ۵ در حال حاضر در جاده های آمریکا وجود ندارد. کروز جنرال موتورز در حال حاضر در حال آزمایش مدل هایی است که اپراتور ندارند، اما محدود به جاده‌هایی با سرعت ۳۰ مایل در ساعت و شرایط آب‌وهوای صاف هستند و همچنان نیز دارای فرمان هستند. دیدار دولت بایدن با تسلا و دیگر خودروسازان در رابطه با زیرساخت های خودروهای برقی!

جنرال موتورز همچنین از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) درخواست می کند تا مجوز راه اندازی Cruise Origin در سال ۲۰۲۳ را دریافت کند که قادر به سطح ۵ خودمختاری خواهد بود. اینکه آیا کروز قادر به دریافت مجوز از NHTSA برای برنامه‌های روباتاکسی خود تسلا است یا خیر، بسیار مهم است، اما حتی با تایید مقررات، توانایی تسلا برای راه‌اندازی مدل جدید دیگری که تنها در مرحله ازمایش است سوال دیگری است که باید منتظر ماند تا ببینیم این تولید کننده خودرو دستاوردهای جدید خود را تا چه حد با نیاز مردم هماهنگ خواهد کرد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

ماشین سازان آینده: هواپیمای AeroMobil AM 4.0 که در جاده رانندگی خواهد کرد!

mortazavi

اخبار تازه از خودروسازان جهان | جریمه سنگین برای خودروسازی تسلا !!!

mortazavi

خبرهایی از دنیای خودرو: هایپرکار فراری ۴۹۹P لمانز رونمایی شد

mortazavi

نظر دهید.