مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

اخبار خودروهای خارجی ۲۰۲۱ | رونمایی از اولین ابرخودروی برقی پینین فارینا!

اخبار خودروهای خارجی ۲۰۲۱ | رونمایی از اولین ابرخودروی برقی پینین فارینا!

تقریبا دو سال پیش بود که خبری منتشر شد از ابر خودرویی که به صورت برقی قرار است تولید شود و قوای محرکه آن از یک باتری استفاده می کند تا بتواند حرکت کند، اما اکنون ابر خودروی پینین فارینا آماده ورود به بازار است و به قولی که شاید در ابتدا خیلی از افراد آن را تقریبا ناممکن می دانستند عمل کرده است.

معرفی ابرخودروی پینین فارینا

در گزارشاتی که کمپانی این مدل از ظاهر و مشخصات فنی آن اراده کرده است و ضمن اینکه تست های خودرویی خود را در جاده های کالیفرنیا انجام داده است. این خودرو با نمونه مفهومی خود شباهت بسیار زیادی داشته و برای قسمت بدنه از فیبرکربن استفاده کرده که بدنه بسیار قوی به آن می بخشد و همچنین از عملکرد بسیار خوبی نیز برخوردار است.

برای مشخصات فنی این مدل نیز یک باتری ۱۲۰ کیلوواتی که به ۴ موتور برقی تغذیه شده در نظر گرفته اند که همراه با ۱۹۰۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۶۹۶ فوت پوند ایجاد می کند که در بازار ایتالیا یکی از قویترین ابر خودروهای برقی می باشد.

سریعترین خودروهای مناسب پلیس در دنیا 

در مدت زمان ۲ ثانیه می توان شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ خود را انجام دهد و یک رقیب بسیار سخت برای مدل اس  پلاید تسلا است. نهایت سرعت آن نیز ۳۴۸ کیلومتر در ساعت است. با وجود باتری برای هر بار شارژ این خودرو نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر می تواند طی کند و این رقم بر اساس استاندارد تست اروپایی WLPT اندازه گیری شده است. کمپانی پینین فارینا در زمانی که از این ابر خودرو رونمایی کرد، ادعا کرده که از یک صدای مصنوعی باتیستا استفاده کرده و به نوعی طراحی شده است که برای رسیدن به گوش مانند یک موسیقی کلاسیک شنیده می شود.

مطالعه بیشتر  رئیس پورشه با سمت جدید در فولکس واگن فعالیت خواهد کرد!
گران قیمت ترین خودروها

دلیل اینکه صدای موتور خوش صداست به خاطر فرکانس ۵۴ هرتز آن می باشد. موسیقی دان ایتالیایی نیز این فرکانس را صدای خالص نامیده است و ضمن اینکه صدای داخل کابین هم مضربی از ۵۴ هرتز می باشد که کم کم در حال افزایش می باشد و به ۴۲۳ هرتز می رسد. قیمت نهایی ابر خودروی برقی در بازار خودرو ۲٫۴ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

خودروسازان خارجی: مدل جدید لکسوس NX 2022

mortazavi

کارلوس گوسن در پیچ و خم شکایت از نیسان

سردبیر

ادغام مجدد رنو و نیسان

سردبیر

نظر دهید.