مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

اخبار خودروهای جهان | گران ترین پلاک ماشین برای کدام برند خودرویی؟؟

اخبار خودروهای جهان ۲۲ شرقی | گران ترین پلاک ماشین برای کدام برند خودرویی؟؟

اگر علاقه بسیاری به خودرو داشته باشید طبیعتا از تاریخچه برترین خودروسازان دنیا اطلاعاتی دارید، کمپانی خودروسازی لامبورگینی نیز مانند همه برندهای معروف دنیا در تولید خودروهای لوکس، جذاب، لاکچری، سوپرخودروها، ابرخودروها بسیار خوش درخشیده است و محبوبیت بسیار بالایی در بین افراد مختلف در سراسر دنیا به دست آورده است. لامبورگینی یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در تهیه و ساخت خودروهای سوپر اسپرت فعالیت بسیار زیادی تاکنون داشته و ابتدای فعالیت این خودروساز خارجی از سال ۱۹۶۳ به وسیله فروجیو لامبورگینی انجام شده است که در سال ۱۹۹۸ گروه آئودی این برند را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلاری خریداری کردند که البته با عنوان خود و همچنین زیرمجموعه ای از کمپانی خودروسازی آئودی که از زیر مجموعه های فولکس واگن است فعالیت دارد. مرکز این برند در یک دهکده کوچک به نام سن آگاتا بولونیز است که با مدیریت آئودی فعالیت می کند و در خط تولید کارخانجات خود مدل های اونتادور، سیان، اوراکان و اوروس را تولید می کند.

گران ترین پلاک خودرویی برای لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی اونتادور اس وی جِی یک سوپرخودرو بسیار گران قیمت است که از تمامی نسخه های متفاوت لامبورگینی ارزش بیشتری دارد اما آنچنان که تصور میکنید دارای طراحی بسیار خاص و یا مشخصات فنی چشمگیر یا شدید قدرتمندی نیست چرا که قیمت بالای آن بیشتر به خاطر پلاک این خودرو می باشد که قیمتی برابر با ۱۰ میلیون یورو برابر با ۱۱٫۸۷ میلیون دلار ارزش دارد.

این شماره پلاک با عدد ۱۲۳ که برای قطر می باشد و به صورت حراج شده خریداری شده است. این پلاک هم در رده گران ترین پلاک های دنیا قرار گرفت و دلیل گران بودن یک پلاک هم معمولا به خاطر رقم های محدود و عددهای خاص آن است که یک خریدار و مالک خاص نیز دارد. رقم ۱۲۳ یک پلاک سه رقمی ویژه است ولی قیمتی نزدیک به ۱۲ میلیون دلار شاید بسیار بالا باشد برای این عدد پلاک!!!

مطالعه بیشتر  تولد دوباره خودروی کالسکه ای Meyers Manx از فولکس واگن
سریعترین خودروهای پلیس در دنیا!!!

اما جدای از اینکه پلاک این خودرو خاص است بهتر است کمی در مورد آن نیز صحبت کنیم که یک بدنه سفید رنگ صدفی دارد و با استفاده از فیبرکربن سقف و برخی قطعات آن طراحی شده است. رینگ های مشکی رنگ و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و علاوه بر آن گرافیک بنفش یک خودروی بسیار جذاب را نشان می دهد برای کابین داخلی نیز از یک طرح سفید و بنفش استفاده شده که بر روی صندلی ها و عناصر فیبرکربن برای داشبورد استفاده شده است.

اخبار خودروهای جهان | گران ترین پلاک ماشین برای کدام برند خودرویی؟؟ | اخبار خودرو 22 شرقی | خودروسازی لامبورگینی | گران ترین خودروهای دنیا
اخبار خودروهای جهان ۲۲ شرقی

این خودرو در سال ۲۰۱۹ به همراه یک کیت بدنه خشن تر و پیشرانه ای قوی وارد بازار شد که پیشرانه ۱۲ سیلندر با حجم ۶٫۵ لیتر با کمک ۷۵۹ اسب بخار قدرت بسیار بالایی را به راننده ارائه می دهد نهایت گشتاور نیز ۷۲۰ نیوتن متر است که انتقال قدرت آن از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک انجام می شود. لازم است ذکر شود که در مدت زمان ۲٫۹ ثانیه این سوپرکار از حالت ثابت تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب میگیرد و نهایت سرعتی برابر با ۳۵۰ کیلومتر دارد. تعداد خودروهایی که از این مدل تولید شده اند ۸۰۰ عدد می باشند که قیمت آن ۵۷۳۹۶۶ دلار تعیین شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

خودروسازان خارجی | داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی می شود اما مقرون به صرفه!

mortazavi

آخرین نسل از سدان بنتلی با نام ” بنتلی مولسان”

mortazavi

خبر جدید و داغ امروز | نصب کانکتورهای جدید تسلا برای خودروهای برقی

mortazavi

نظر دهید.