مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

اخبار خارجی خودرو: بازگشت شرکت های رنو و پژو به ایران، اما با جبران زیان گذشته !!!

با خبری دیگر از سایت اخبار خودروهای ایرانی و خارجی، گزارشی در مورد بازگشت پژو و رنو به ایران و شرکت های خودروسازی خارجی همراه باشید تا از جزئیات این خبر را به اطلاع شما برسانیم…

شرکت های خودروسازی در صورت بازگشت چه تعهدی می توانند داشته باشن؟ آیا با جبران ضررهای وارد شده موافق هستند؟؟؟

به گفته رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور در مورد اینکه ممکن است شرکت هایی مانند رنو و پژو به ایران بازگشت داشته باشند و این امر در صورت کاهش تحریم ها اتفاق خواهد افتاد، گفت: رفتن این شرکت های خودورسازی از ایران بنا بر تصمیم خودشان نبوده است پس می توانند دوباره برگشت داشته باشند.

در خبرهایی قبلی خواندیم که یک مقام امریکایی گفته است: آمریکا قصد دارد تحریم های صنایع خودرویی را کاهش داده یا لغو کند و این خبر به گزارش روزنامه وال استریت نیز منتشر شده بود اما تنها در صورتی می توان این خبر را درست دانست صنعت خودروسازی بعد از گذشت سه سال محدودیت های بین المللی بتواند مجددا از انزوا خارج شده و دوباره به فعالیت بپردازد.

اما در این مورد سوالات زیادی در ذهن خودروسازان و فعالان صنعت خودرو وجود دارد و آن این است که:

  • در مورد چنین شرکت هایی که با وجود تحریم ها به عهد خود نماندند چه تصمیم قاطعی باید گرفت؟
  • آیا اعتماد سازی دوباره به خودروسازی هایی مانند رنو و پژو وجود دارد؟
  • آیا با بازگشت آنها می توان، قیمت خودروها نیز کاهش پیدا میکند؟

تمامی این سوالات را محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو باید در مورد جواب هریک برنامه ریزی کنند.

مطالعه بیشتر  توقیف رولز رویس فانتوم به خاطر استفاده از چرم کروکودیل!

اخبار داخلی خودرو: عدم نتیجه گیری شورای رقابت درباره قیمت خودرو

در صنعت خودروسازی همانطور که مشاهده می کنید، می بینید که بیشتر کمپانی ها با ترکیب و همکاری با یکدیگر توانسته اند مسیر جدیدی را ایجاد کنند و نوآوری های زیادی را به وجود آورند مانند: همکاری کرایسلر، پژو و فیات و همکاری رنو و نیسان باعث شده تا علاوه بر کاهش هزینه های و استفاده از توانایی همدیگر به دستاوردهای بسیار نوینی برسند.

ایجاد معامله با خودروسازان خارجی و جلوگیری از اتفاقات بد گذشته…

اگر قرار است دوباره کمپانی های خودروسازی خارجی وارد ایران شوند بهتر است راه حل های کارسازی ارائه شود تا در صورت تکرار این شرایط بتوان از اتفاقات بد گذشته نیز جلوگیری کرد

در ابتدا باید تدابیری شکل بگیرد که در مقابل ضرر و زیان های به وجود آمده گرفته شود و سپس با بالابردن توان خود در زمینه خودروسازی بتوانیم دانش خود را بالا ببریم و در زمان نیاز از آنها استفاده کنیم.

بازگشت پژو و رنو به ایران | شرکت های خودروسازی خارجی | سایت اخبار خارجی ایران و جهان | معرفی خودروهای خارجی | سایت اخبار خودروهای خارجی و ایرانی 22 شرقی

به دنبال این خبر و اجرایی لغو تحریم ها علیه صنعت خودروسازی باید در خصوص موارد زیر قدم های محکمی برداشته شود مانند:
  • تعدیل کردن به موقع قیمت ها توسط خودروسازان
  • تعیین شدن یک سوروس برای یک خودرو (به عنوان مثال: اگر ما پنج شرکت تولید کننده ترمز داشته باشیم بسیار مهم است که خودروسازان برای هر مدل خودرو فقط با یک تامین کننده قرارداد داشته باشند و تمامی طراحی، خدمات و خدمات پس از فروش را با همین شرکت به توافق برسند)
  • پرداخت به موقع خودروسازان
  • تحویل به موقع قطعات خودروها از سوی شرکت های خودروسازی خارجی
مطالعه بیشتر  حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها

تمامی این موارد با رعایت پرداخت به موقع پول و تعدیل قیمت ها بایدهمراه باشد و در صورتی رعایت کردن این اصول و برخی موارد منطقی دیگر است که می توان روابط را محکم ادامه داد.

کانسپت جدید تویوتا مدل ” bZ4X “

ضمن اینکه باید خودروسازی داخلی نیز تقویت شود و از منابع داخلی که در اختیار است نیز به بهترین شکل ممکن استفاده شود تا نیاز به خارجی ها کمتر شود. با در نظر گرفتن اصول مشتری مداری یک خودرو نباید بیشتر از ۱۰ سال به یک شیوه تولید شود چرا که قطعات فنی به روز تری به روی کار می آیند وخودروها نیاز به آپدیت شدن دارند این اتفاق در مورد خودروی پراید بسیار رخ داد چرا که این خودرو به مدت ۳۰ سال بدون هیچ آپدیتی تولید شد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بزرگترین سهامدار و رقیب تسلا عربستان سعودی شد!

mortazavi

ظاهر خودروهای ولوو در آینده ای نزدیک…

mortazavi

پنل های خورشیدی سیار برای شارژ خودروی الکتریکی

mortazavi

نظر دهید.