مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

ایلان ماسک کمک ۵٫۷ میلیاردی خود را به یک خیریه اهدا کرد!

ایلان ماسک کمک 5.7 میلیاردی خود را به یک خیریه اهدا کرد! اخبار خارجی از خودروسازان | کمپانی خودروسازی تسلا | تسلا و ایلان ماسک | سهام تسلا 

ایلان ماسک کمک ۵٫۷ میلیاردی خود را به یک خیریه اهدا کرد! اخبار خارجی از خودروسازان | کمپانی خودروسازی تسلا | تسلا و ایلان ماسک | سهام تسلا

ایلان ماسک که یک سهام دار به نام در زمینه تولید خودروهای لوکس می باشد، نزدیک به ۵٫۷۴ میلیارد دلار از سهام خودروسازی خود را به یک خیریه بخشید، اظهار نامه مالیاتی ایلان ماسک متعلق به سال ۲۰۲۱ نشان داده که این فرد در رده ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد و همین اواخر بیشتر از ۵ میلیون سهام خود را در فاصله ۱۹ تا ۲۹ نوامبر بخشیده است که لازم به ذکر است هیچ نامی از موسسه خیریه نیز گزارش نشده است.

چندی پیش این خودروساز در یک نظر سنجی تصمیم گرفت که ۱۰ درصد از سهام خود را که از طریق تولید خودروهای الکترونیکی به دست می آورد و از ارزشی برابر با ۱۶٫۴ میلیارد دلار برخوردار است بفروشد، البته بعد از این اقدام که موضوع مالیات میلیاردها را که از سمت دموکرات کنگره مطرح شده بود را این چنین واکنش نشان داد که: من برای پرداخت مالیات فقط سهام دارم و برای اینکار باید آنها را بفروشم….

از خودروسازان خارجی خبرهای جدید دیگری را نیز می توانید بخوانید: بحران تراشه صنعت خودرو تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت!

البته سهام ایلان ماسک به علت معاملات سهامی خود که در سال ۲۰۲۱ سررسید آنها نزدیک است، باید ۱۱ میلیارد دلار مالیات بیشتری بپردازد. به گفته تحلیلگران مالیاتی این کمک می تواند برای کاهش مقدار صورتحساب مالیاتی آقای ماسک تاثیرگذار باشد و او احتمالا می تواند عددی بین ۴۰ الی ۵۰ درصد را از این مبلغی (کمک ۵٫۷ میلیارد) که بخشیده است، دوباره به دست آورد. البته این موضوع تا مقدار زیادی بسته به نحوه محاسبه مالیات و تفاوت بین فروش سهام با کمکی که کرده است دارد. البته لازم به ذکر است که تسلا در رابطه با این موضوعات مطرح شده واکنش خاصی نیز نشان نداده است.

مطالعه بیشتر  10 خودرو پروفروش کره ای مدل 2021

بیشتر بدانید: خودروسازی تویوتا بزرگترین کمپانی در سال ۲۰۲۱

ایلان ماسک چندین بار دیگر نیز به خیریه ها و فعالیت های بشردوستانه تاثیرمثبتی را از خود نشان داده بود. ارزش تمامی دارایی های او برابر با ۲۳۸ میلیارد دلار می باشد که در سال قبل، به درخواست کمک سازمان ملل برای حل کردن مشکل گرسنگی واکنش جنجالی نشان داده بود و در توئیتر خود نوشته بود:

” اگر برنامه غذایی سازمان ملل بتواند به شکل واضح و دقیقی توضیحاتی ارائه دهد که با ۶ میلیارد دلار چگونه می تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند، من همین الان با فروش سهام تسلا این کار را انجام خواهم داد….

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

حراج خودروی دونالد ترامپ

سجاد ناجی

تصاویر جدیدی از هیوندای سانتاکروز مدل ۲۰۲۲

mortazavi

خبر خودرو جدید: کراس اوور جدید تویوتا جایگزین C-HR خواهد شد

mortazavi

نظر دهید.