مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی مطلب ویژه

خودروهای ۲۰۲۲ | آئودی آر اس ۳ مدل ۲۰۲۲

خودروهای ۲۰۲۱ | آئودی آر اس ۳ مدل ۲۰۲۲ (Audi RS 3)

از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۳٫۸ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت، آئودی RS3 جدید پویایی رانندگی با بالاترین کالیبر و بهترین اعداد را در بخش خود ارائه می دهد. این موتور مجهز به یک موتور ۵ سیلندر با توان ۲۹۴ کیلووات (۴۰۰ اسب بخار)، شتاب سریع را با صدایی بسیار شنیدنی ارائه می دهد. در حال حاضر واحد قدرت ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و حتی سریعتر پاسخ می دهد. از لحاظ بصری، RS3 DNA اسپرت خود را با بدنه گسترده تر، سیستم اگزوز اسپرت RS و نمایشگرهای کابین خلبان مانند آنچه در خودروهای مسابقه یافت می شود، نشان می دهد. سباستین گرامز، مدیر عامل آئودی می گوید: با نسل سوم آئودی RS3 اسپرت بک و نسل دوم آئودی RS3 سدان، ما اتومبیل های اسپرت ممتازی را ارائه می دهیم که برای استفاده روزمره مناسب بوده و برای رانندگی در جاده های عمومی و پیست های مسابقه نیز به همان اندازه هیجان انگیز است. از Audi Sport GmbH. آنها نقطه ورود به دنیای RS ما را نشان می دهند و به لطف تقسیم کننده گشتاور، بهترین عملکرد را نشان می دهد. جزئیات متفاوت این مدل از این خودورساز خارجی را در ادامه بخوانید.

شتاب بی نظیر و حداکثر سرعت ۲٫۵ TFSI برای آئودی آر اس ۲۰۲۲

آئودی RS3 با موتور پنج سیلندر و کارایی بالا در نوع خود بی نظیر است. ۲٫۵ TFSI  چندین بار متوالی برنده جایزه موتور بین المللی سال شده است. در آخرین نسل خودروهای کامپکت اسپرت، موتور در حال حاضر از همیشه قوی تر است. مدل های جدید RS3 از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۳٫۸ ثانیه طی می کنند. حداکثر سرعت آنها محدود به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است ، اما ۲۸۰ کیلومتر در ساعت نیز به عنوان ارتقاء اختیاری در دسترس است. با بسته RS Dynamic و ترمزهای سرامیکی، آنها حتی می توانند به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت برسند. این باعث می شود که آئودی RS3 از نظر شتاب و حداکثر سرعت در کلاس خود بهترین باشد. این در درجه اول به دلیل افزایش ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور است که بین ۲،۲۵۰ تا ۵۶۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. این مقدار معادل ۲۰ نیوتن متر بیشتر از نسخه قبلی خود است. در نتیجه ، آئودی RS3 از محدوده های دور کم حتی سریعتر شتاب می گیرد.

audi a8

حداکثر قدرت موتور ۲۹۴ کیلووات (۴۰۰ اسب بخار) زودتر از قبل در دور ۵۶۰۰ دور در دقیقه در دسترس است و در فلات وسیعی تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه امتداد دارد. یک واحد کنترل موتور جدید همچنین سرعت ارتباط همه اجزای محرک را با یکدیگر افزایش می دهد. جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه چیزی است که قدرت موتور پنج سیلندر را با زمان تعویض کوتاه و نسبت دنده اسپرت تر به آسفالت می رساند. برای اولین بار، سیستم اگزوز دارای یک سیستم کنترل فلپ کاملاً متغیر است که از موقعیت های میانی پشتیبانی می کند، بنابراین ویژگی های صدا را حتی بیشتر گسترش می دهد. می توان آن را از طریق سیستم پویایی رانندگی Audi drive select انتخاب کرد.

خودروهای 2021 | آئودی آر اس 3 مدل 2022 (Audi RS 3) | مشخصات فنی آر اس 2022 | طراحی بدنه Audi RS 2022 | طراحی کابین داخلی | مدل های مختلف آئودی

حداکثر چابکی RS Torque Splitter و حالتهای RS3 خاص

آئودی RS3 جدید اولین مدل آئودی است که به صورت استاندارد مجهز به اسپلیتر گشتاور است. جایگزین دیفرانسیل محور عقب و بسته کلاچ دیسکی قبلی در محور عقب می شود. در عوض، یک کلاچ چند دیسک کنترل الکترونیکی در هر یک از محورهای محرک استفاده می شود. این تضمین می کند که مقدار مناسب گشتاور به طور مطلوب در امتداد محور عقب توزیع شده است.

مطالعه بیشتر  فعالیت جدید فورد با فروش 100% آنلاین همراه با قیمت های ثابت خودروهای برقی

فناوری جدید همچنین در این حالت رانش های کنترل شده در مسیرهای بسته را ممکن می سازد ، گسیل گشتاور تمام قدرت را تنها به یکی از چرخ های عقب هدایت می کند و حداکثر تا ۱۷۵۰ متر نیوتن در هر چرخ امکان پذیر است. آئودی حتی یک حالت رانندگی را مخصوص RS3 برای این منظور RS Torque Rear به عنوان حالت رانش با منحنی مشخصه خود برای تقسیم کننده گشتاور توسعه داد. حالت RS Performance، که مخصوص پیست مسابقه ایجاد شده است، یکی دیگر از نوآوری هایی است که تا به حال دیده نشده است. این دستگاه از پیکربندی موتور و گیربکس خاصی استفاده می کند و دقیقاً متناسب با لاستیک های نیمه نرم است که برای اولین بار برای RS3 به عنوان گزینه کارخانه در دسترس است. در این حالت، اسپلیکر گشتاور سواری کاملاً پویا و اسپرت را در امتداد محور طولی با کمترین پراکندگی و بیش از حد ممکن انجام می دهد. این حالت ها را می توان از طریق سیستم دینامیک رانندگی آئودی درایو انتخاب کرد که همچنین مشخصات زیر را برای راحتی، خودکار، پویا، RS Indivi ارائه می دهد.

خودروهای 2021 | آئودی آر اس 3 مدل 2022 (Audi RS 3) | مشخصات فنی آر اس 2022 | طراحی بدنه Audi RS 2022 | طراحی کابین داخلی | مدل های مختلف آئودی

سواری پویاتر با سیستم تعلیق اسپرت RS دقیق تر و کمبر چرخ بزرگتر

سیستم تعلیق استاندارد RS دارای کمک فنرهای تازه توسعه یافته و سیستم سوپاپ است که مخصوص RS3 است. سوپاپ ها اطمینان حاصل می کنند که کمک فنرها به عنوان بخشی از ویژگیهای برگشت و فشرده سازی واکنش حساسی را نشان می دهند. این به سیستم تعلیق اجازه می دهد تا به وضعیت رانندگی مربوطه حتی سریعتر و موثر پاسخ دهد. سیستم تعلیق RS plus به همراه دمپر تطبیقی ​​به عنوان یک آپشن در دسترس است. به طور مداوم و جداگانه هر ضربه گیر را با شرایط جاده، وضعیت رانندگی و حالت انتخاب شده در درایو انتخاب آئودی تنظیم می کند. سه منحنی مشخص، راحت، متعادل و اسپرت، گسترش قابل توجهی از ویژگی های کمک فنر را ارائه می دهند.

خودروهای 2021 | آئودی آر اس 3 مدل 2022 (Audi RS 3) | مشخصات فنی آر اس 2022 | طراحی بدنه Audi RS 2022 | طراحی کابین داخلی | مدل های مختلف آئودی

کمبر چرخ بزرگتر، یعنی چرخ ها بیشتر به سمت جاده زاویه دارند، منجر به پاسخ دقیق تر فرمان و افزایش نیروی پیچ می شود. در مقایسه با آئودی A3، چرخ های محور جلو  آئودی آر اس ۳ مدل ۲۰۲۲ جدید فقط یک درجه کمبر منفی اضافی دارند. برای دستیابی به این هدف، یاتاقان های محوری اصلاح شده و استخوان های طولی پایین مجهز به بلبرینگ های سفت تر، زیر فریم ها و تثبیت کننده ها شدند. محور عقب دارای طراحی چهار پیوندی با آرایش جداگانه فنر / دمپر، زیر فریم و نوار تثبیت کننده لوله ای است. حامل های چرخ که سفت تر از آئودی A3 و S3 هستند، نیروهای جانبی افزایش یافته توسط گسسته گشتاور را جذب می کنند. کمبر چرخ منفی در اینجا تقریباً نیم درجه بیشتر از A3 است. فرمان پیشرو RS ویژه نسبت دنده بسته به زاویه فرمان با افزایش زاویه فرمان، نسبت دنده کوچکتر و فرمان بیشتر مستقیم تغییر می کند. همچنین بر اساس سرعت کمک می کند و می تواند از طریق درایو آئودی متفاوت باشد.

آئودی SQ8 مدل ۲۰۲۱

یکی دیگر از لوازم جانبی جدید RS3، کنترل کننده پویایی مدولار خودرو (mVDC) است. این سیستم مرکزی داده ها را از تمام اجزای مربوط به دینامیک جانبی می گیرد، بنابراین از تعامل دقیق تر و سریعتر آنها اطمینان حاصل می کند. mVDC همزمان کننده گشتاور، دمپرهای تطبیقی ​​و کنترل گشتاور انتخابی چرخ را برای فرمان و هندلینگ دقیق همزمان می کند. روی هم رفته، چابکی خودرو را افزایش می دهد، به ویژه در جاده های پرپیچ و خم!

مطالعه بیشتر  خودروهای جدید | رونمایی از مورگان سه ویلر P101 جدید

سیستم ترمز فولادی سرامیکی و شتاب دهنده قوی شش پیستونی

آئودی آر اس ۳ ۲۰۲۱ به صورت استاندارد مجهز به ترمزهای فولادی شش پیستونی بزرگتر و تازه توسعه یافته است تا قدرت موتور پنج سیلندر را در کنترل نگه دارد. سیستم ترمز سرامیکی با ابعاد ۳۸۰ در ۳۸ میلی متر به صورت اختیاری در محور جلو با منحنی مشخصه پدال که مخصوص تقویت کننده ترمز است، در دسترس است. سیستم ترمز با عملکرد بالا ده کیلوگرم کمتر از ترمز فولادی وزن دارد. اندازه دیسک های تهویه و حفاری داخلی آن ۳۷۵ در ۳۶ میلی متر در جلو و ۳۱۰ در ۲۲ میلی متر در عقب است. این باعث می شود آنها بزرگتر و پایدارتر از مدل قبلی باشند. عناصر کنترل هوا زمان خنک سازی ترمزها را تا ۲۰ درصد بهبود می بخشد. این باعث می شود دمای پیک در هنگام ترمز شدید سریعتر کاهش یابد در حالی که احساس پدال ثابت است. علاوه بر این، ساییدگی لنت ترمز را که ۱۵ درصد بزرگتر و فاقد مس است کاهش می دهد. کسانی که ترمزهای سرامیکی را انتخاب می کنند می توانند بین کالیپرهای ترمز خاکستری، قرمز یا آبی یکی را انتخاب کنند.

نمای بیرونی و روشن بی نظیر آئودی آر اس مدل ۲۰۲۱

طراحی آئودی RS3 جدید حتی پویاتر و قدرتمندتر از مدل قبلی است. در جلو، سپر عریض RS ،Singleframe بازطراحی شده با مشبک عسلی متمایز آن و دریچه های ورودی بزرگ هوا به خودروهای اسپرت جمع و جور جلوه ای زیبا بخشیده است. RS3 به صورت استاندارد مجهز به چراغ های جلویی LED تخت و گوه و چراغ های عقب LED از جمله چراغ های راهنمای پویا است. چراغ های جلو ماتریس LED به صورت اختیاری با حاشیه های تیره که دارای چراغ های دیجیتال در طول روز در زوایای نزولی بیرونی خود هستند، در دسترس هستند.

همچنین یک عنصر طراحی جدید در پشت چرخ جلو وجود دارد که چشم را به خروجی هوای اضافی جلب می کند. پانل های راکر با تزئینات مشکی نیز دوباره طراحی شده اند و در ترکیب با قوس های چرخدار برجسته، به ظاهر بی نظیر آئودی آر اس ۳ مدل ۲۰۲۲ جدید کمک می کنند. مسیر محور جلو نسبت به مدل قبلی ۳۳ میلی متر پهن شده است. در Sportback، مسیر محور عقب ده میلی متر افزایش یافته است. RS3 به طور استاندارد مجهز به چرخ های ۱۹ اینچی است. در فضای داخلی نیز بسیاری از عناصر خاص RS تأکید بر اسپرت بودن آن دارد.

نمایشگرها در کابین  ۱۲٫۳ اینچی آئودی به اضافه استاندارد ظاهر می شوند. rpms را به صورت نمودار میله ای نمایش می دهد و قدرت و گشتاور را به صورت درصد نشان می دهد. به صورت اختیاری ، صفحه نمایش rpm در طرح جدید RS Runway موجود است. در این حالت، مقادیر در جهت مخالف به گونه ای نمایش داده می شوند که از نظر بصری با باند هواپیما بیشترین سرعت را در پیش زمینه و کمترین سرعت را در پس زمینه نشان می دهد. علاوه بر این، کابین  آئودی شامل نمایشگرهایی برای نیروهای g، زمان دور و شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، یک چهارم مایل و هشتم مایل است.

4.3/5 - (13 امتیاز)

مطالب مرتبط

جدیدترین تغییرات ثبت نام و خرید خودرو!

mortazavi

سامانه یکپارچه دوباره برای عرضه خودرو باز می شود…

mortazavi

تازه ترین خبر خودرویی | قیمت بنزین آمریکا سر به فلک می کشد!

mortazavi

نظر دهید.