مجله خبری 22 شرقی
22شرقی پلاس مطلب ویژه

جرمی کلارکسون : زندگی نامه و همه چیز درباره آن

جرمی کلارکسون

مقدمه

لازم نیست حتما ماشین باز باشید تا جرمی کلارکسون را بشناسید! امروزه تقریبا همه افراد جرمی کلارکسون را می‌شناسند؛ اگر هم اسم او برایشان آشنا نباشد، حداقل برای چند دقیقه هم که شده برنامه‌های جذابش را تماشا کرده‌اند.

در این سری از مقالات تاریخچه مجله ۲۲ شرقی قصد داریم شما را به طور کامل با جرمی کلارکسون و فعالیت‌هایش آشنا کنیم. در مقالات بعدی نیز به زندگی نامه دو همکار او، یعنی جیمز می و ریچارد هموند می‌پردازیم. با مجله ۲۲ شرقی همراه باشید.

همچنین بخوانید: تاریخچه رولز رویس بهترین در تولید ماشین های لوکس

همچنین بخوانید: تاریخچه لامبورگینی تولید کننده سریع ترین ماشین های دنیا

 دوران کودکی و تحصیل جرمی کلارکسون

جرمی کلارکسون، تهیه‌کننده، نویسنده و مجری تلویزیونی بریتانیایی است که بیشتر به خاطر برنامه‌های تلویزیونی تاپ گیر (Top Gear) ، گرند تور (The Grand Tour) و اخیرا مزرعه کلارکسون (Clarkson’s Farm) شهرت جهانی پیدا کرده است. او در ۱۱ آوریل ۱۹۶۰ در روندون، انگلستان متولد شد. کلارکسون دوران تحصیل خود را در مدرسه تحصیلات متوسطه ریپون در هرفوردشایر گذراند و سپس به دانشگاه لندن رفت.

جرمی کلارکسون

مادر جرمی معلم، و پدرش دست‌فروش و دوره گرد بود و از این رو، خانواده وی توان مالی چندانی نداشتند. اما با تمام این اوصاف والیدن او هرطور که بود او را به یکی از گران‌ترین مدرسه‌های شهر فرستادند تا بتواند در آینده به شخص موفقی تبدیل شود. البته کلارکسون چندان از موقعیتی که پدر و مادرش برای او فراهم کرده بودند استفاده نکرد. با اینکه درسش واقعا خوب بود اما خوردن مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و… باعث شد او را خیلی زود از مدرسه اخراج کنند. البته جرمی همیشه گفته که دوران تحصیلش یکی از بدترین دوران زندگیش بوده چون در ان زمان بسیاری از هم مرسه‌ای هایش به خاطر وضعبت مالی و اجتماعی‌ اش، به او زور می‌گفتند و مسخره‌اش می‌کردند.

شاید گمان کنید که مدرسه برای کلارکسون به جز استرس و ترس چیزی نداشته در صورتی که همین مدرسه باعث شده او به موقعیت فعلی‌اش برسد زیرا در آن مدرسه با شخصی به نام اندی ویلمن آشنا و صمیمی شده؛ شخصی که در آینده کارگردان و یکی از تهیه کنندگان تاپ گیر و گرندتور شد!

فعالیت‌های کلارکسون

کارآفرینی و فعالیت‌های تجاری کلارکسون بسیار گسترده است. او به عنوان نویسنده در روزنامه “The Sun” شروع به کار کرد و سپس به عنوان مجری برنامه تاپ گیر در شبکه بی‌بی‌سی انگلستان شهرتی برای خود دست و پا کرد. این برنامه به سرعت محبوبیت فراوانی کسب کرد و کلارکسون را به یکی از افراد معروف بریتانیا تبدیل کرد. او به همراه دو همکارش، ریچارد هموند و جیمز می، نقشه‌های جالب و خلاقانه‌ای را برای تولید محتوا و برنامه‌های تلویزیونی اجرا کرد.

مطالعه بیشتر  قیمت انواع فیدلیتی در بازار امروز 14 تیر

جرمی کلارکسون

کلارکسون از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۹ به عنوان مجری در مستند سریالی تخت گاز یا همان تاپ گیر BBC فعالیت داشت اما وی در سال آخر به دلیل تکراری شدن روند برنامه از BBC استعفا داد. ۳ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲ کلارکسون به همراه دوست و همکلاسی دوران تحصیلش با ایده‌هایی جدید دوباره به تاپ گیر برگشت. با این تفاوت که در این سری جدید دو مجری دیگر به نام‌های ریچارد هموند و جیمز حضور داشتند که قرار بود به کمک هم بتوانند فضای طنزی در برنامه ایجاد کنند و صرفا به بررسی خودروها نپردازند.

جرمی و همکارانش ۱۳ سال در BBC با یکدیگر کار کردند تا نهایت در سال ۲۰۱۵، کلارکسون به دلیل رفتار نامناسب در برنامه تاپ گیر (مشت زدن به صورت تهیه کننده تاپ گیر!) مورد انتقاد قرار گرفت و قراردادش با شبکه بی‌بی‌سی لغو و اخراج شد. این موضوع سبب شد فصل بیست و دوم این برنامه به جای ۱۰ قسمت، در ۷ قسمت به پایان برسد. بعد از اخزاج کلارکسون از BBC همکاران وی نیز استعفا و این موضوع منجر به تولید برنامه جدیدی به نام گرند تور در شبکه آمازون پرایم شد که به سرعت جمعیت بزرگی از طرفداران جهانی را به خود جذب کرد.

جرمی کلارکسون

بازنشستگی جرمی کلارکسون

سه فصل اول مستند گرند تور ۳۶ قسمت داشت که در قسمت آخر جرمی اعتراف کرد که این قسمت آخرین اجرای آن‌ها در تلوزیون باشد. این حرف او به این معنی بود که آن‌ها بعد از ۱۷ همکاری با یکدیگر سال تصمیم گرفته بودند خود را بازنشته کنند. جرمی هنگام بیان این اخبار، بغض کرده بود و چندین بار گریه باعث توقف صحبت‌هایش شد. در نهایت در همان برنامه، پیشنهاد بسیاری از حاضران در سال اجرا باعث شد این سه نفر علیرغم کهولت سن شان تصمیم به ادامه تولید گرند تور بگیرند. از آن زمان تا کنون دو فصل دیگر از این مستنمدپ ساخته شده که سرجمع ۶ قسمت می‌شود و مانند فصل‌های قبلی، به طور مرتب و هرهفته منتشر نمی‌شود.

مطالعه بیشتر  آشنایی با رادیاتور موتور و نحوه عملکرد آن

جالب است بدانید BBC هنوز به تولید تاپ گیر ادامه می‌دهد. البته که سه مجری جدیدی که جایگزین جرمی و همکارانش شدند هیچگاه نتوانستند جای خالی آن‌ها را در تاپ گیر پر کنند و به محبوبیت آنان برسند.

جرمی کلارکسون

کلارکسون، بعد از اتمام فصل سوم گرند تور تصمیم به تولید برنامه‌ای به نام مزرعه کلارکسون گرفت.  کلارکسون در سال ۲۰۰۹ یک زمین ۱۰۰۰ جریبیدر کاتسولدز بریتانیا خریداری کرده بود و تا سال ۲۰۱۹ آن‌را به یک کشاورز حرفه‌ای اجاره داده بود. اما پس بازنشستگی اش تصمیم گرفت خودش دست به کار شود و در مزرعه شروع به فعالیت کند. در این برنامه هیچ کام از همکاران سابق جرمی حضور نداشتد. از این مستند تا کنون ۲ فصل ۷ قسمتی ساخته و پخش شده که در آینده‌ای نزدیک فصل ۳ آن هم منتشر می‌شود.

علاوه بر حضور در تلویزیون، کلارکسون به عنوان یک فعال سیاسی نیز شناخته می‌شود. او ایدئولوژی‌های محافظه‌کارانه و مخالفت با تغییرات زیست‌محیطی را در برنامه‌ها و مقالات خود بیان کرده است. او همچنین به عنوان یک صداپیشه و نوازنده گیتار نیز فعالیت داشته است. وی همچنین به عنوان نویسنده کتاب‌های موفقی در زمینه خودرو نیز شناخته می‌شود و تا کنون ۱۸ کتاب در این زمینه به چاپ رسانده.

جرمی کلارکسون

به طور کلی، جرمی کلارکسون یک شخصیت چندجانبه و مورد توجه در صنعت تلویزیون و خودرو است. با تولید برنامه‌های موفق و نوآورانه، او توانسته است جمعیت بزرگی از طرفداران و هواداران را به خود جذب کند و در عین حال به عنوان یک فعال سیاسی و نویسنده محبوب نیز شناخته شود. محبوبیت جرمی در بریتانیا به حدی بالا است که چند سال پیش مردم بریتانیا درخواستی را تدوین کرده بودند تا وی به عنوان نخست وزیر انتخاب شود! نکته جالب اینجاست که ۳۰ هزار نفر پای این درخواست را امضا کرده بودند! جالب است بدانید کلارکسون به عنوان چهارمین شخصیت طنز پرداز بریتانیا شناخته می‌شود.

جرمی کلارکسون

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

انواع سیستم های Retarder در کامیون ها

محمد حسین علی محمدی

راه حل دولت به نفع خودروسازان / قیمت خودرو بالاتر می رود تا زیان خودروسازان جبران شود.

mortazavi

نقشه جدید دولت برای فروش خودرو چیست؟

mortazavi

نظر دهید.