نماد سایت مجله خبری 22 شرقی

مشخصات جنسیس X کوپه

خودروی تمام الکتریکی از شرکت خودروسازی هیوندای با نام ” جنسیس X کوپه ” معرفی شده است و نشانگر سبک مدرن از این کمپانی است. این خودرو به تازگی در آمریکا رونمایی شده است و یک خودروی گرند تور جذاب است که محصولات آینده این کمپانی را به خوبی معرفی می کند و البته این مدل پنجمین کمپانی جوان جنسیس  است و طراحی آن بر اساس دو خط موازی در خطوط و چراغ ها انجام شده است و البته همان سبکی است که در محصولات جدید خودرو به طور واضح نمایان است. این کمپانی نشان می دهد که طبق همین طراحی و پیشرفت در طراحی محصولات بعدی خود اقدام میکند. 

مشخصات ظاهری و طراحی کابین جنسیس X کوپه

برای طراحی در این مدل خطوط موازی در چراغ ها استفاده شده است و در کانسپت X کوپه خطوط باریک تر شده و طول بیشتری نیز دارند، به صورتیکه خطوط مربوط به چراغ های جلو تا انتهای گلگیرها ادامه دار است و ضمن اینکه طراحی تاج شکل در جلو پنجره هم با سبک محصولات حال حاضر براساس همین نشان طراحی شذه است و طراحی مشبک لوزی در جلو پنجره کاملا دیده می شود.

رئیس مرکز طراحی جهانی جنسیس، سانگ یوپ لی در مورد کانسپت جنسیس X کوپه می گوید:

این خودرو یک چشم انداز نهایی کمپانی برای بیان ظرافت در عین پویایی است و امضای طراحی دو خط موازی به همراه لوکس بودن آن و طرح اصلی برای طراحی های بعدی از این شرکت و اعمال تغییرات و فناوری های پیشرفته که در محصولات آینده جنسیس می باشد.

طراحی های جلو پنجره نیز دارای تغییرات است و گلگیرها به صورت یکپارچه طراحی شده است و علاوه بر زیبایی از نظر آیرودینامیکی نیز بسیار کاربردی است و به کار بردن این نوع طراحی در یک محصول با تولیدات بسیار بالا ممکن است محدودیت مهندسی داشته باشد.

معرفی مشخصات پیکاپ مزدا BT-50

وجود جلو پنجره در این مدل باعث شده که برش و تقسیم هوا در حرکت موثر باشد و به عبارت ساده تر از نظر آیرودینامیکی و خنک کاری سیستم ها عملکرد خودرو را نیز بهینه کند و البته نکته دیگری که در مورد این مدل وجود دارد این است که رنگ آبی خاص و منحصر به فرد آن نیز با رنگ سبز آهکی کلیپرهای ترمز هماهنگ شده است و زیبایی بسیار خاصی به خودرو بخشیده است.

برای طراحی کابین هدف این بوده که تمرکز راننده در اولویت قرار بگیرد و به همین علت صفحه نمایش بزرگ و یکپارچه با طرح L از جلو آمپر دیجیتال شروع شده و تا قسمت راننده ادامه پیدا میکند همچنین در وسط، اهرم نیم کره شکلی وضعیت دنده و حالت رانندگی را به صورت مدرنی ارائه می دهد.

مشخصات سانگ یانگ رکستون ۲۰۲۱

ضمن اینکه رنگ صندلی راننده با سرنشینان نیز در این مدل متفاوت است. شرکت های خودروسازی مانند: هیوندا و کیا از روکش صندلی هایی استفاده میکنند که با استفاده از مواد بازیافتی است و کمک به حفظ محیط زیست داشته است که در این مدل نیز از همین رویکرد استفاده شده است و از مواد باقی مانده خودروهای دیگر برای این خودرو استفاده شده است.

اما با دیدن این کانسپت، آیا این مدل خودرو به تولید نهایی نیز می رسد یا خیر؟!!

پاسخ به این سوال منفی است چرا که این مدل تنها با هدف نگاهی به آینده جنسیس طراحی شده است ولی انتظار می رود که المان های بسیار جذاب این خودرو در نمونه های تولیدی نیز به کار گرفته شود.

5/5 - (1 امتیاز)